Artxibo OCR | OARSOALDEAN TXIRRINDULARITZA ESKOLA
SORTZEKO PROIEKTUA
> AURREKARIAK.-
Aurkezten dugun honako proiektua, zenbait txirrindularien, bai profesional
mailan ibilitakoen eta bai afizionatu bezala ibilitakoen iritzien eta ikuspuntuen
ondoren sortutako hausnarketan oinarritzen da. Lan talde honek proposatzen duen
proiektuaren helburu orokorra txirrindularitzan ikusi dugun gabezia eta txirrindaren
erabilpenak duen gorakadaren arteko ezberdintasunak eraginda, hutsune bat
betetzea da. Azken urteetan, txirrindularitzak beherakada nabarmena jasan du
federatutako txirrindulari kopurua asko jaitsi baita. Beherakada honen arrazoiak asko
eta mota desberdinekoak direla argi daukagu, baina konponbide bat aurkitzen saiatu
behar déla ere argi daukagu, eta horretarako aurkezten dugu proiektu hau,
txirrindularitza txikitatik sustatu, bultzatu, prestatu, kontzientziatu behar delà
proposatzen dueña.
Euskal Herria beti izan da erreferentea txirrindularitza munduan, bai profesional
mailan eta baita afizionatu mailan ere, eta noski, ezin ahaztu euskaldunen
zaletasuna, beti eredugarria izan baita. Zoritxarrez, gaur egun ezin da gauza bera
esan. Lehendabiziko arazoa oinarrian aurkitzen da, harrobia lantzen ez denez, oso
zaila baita txirrindulariak aurrera ateratzea eta noski, eskualdean ere arazo berdina
ikusi dugu.
Eskualdean badira hainbat txirrindulari elkarte eta beraien lana beharrezkoa eta
eskertzekoa da, baina gure ustez elkarte hauen lana ez da nahikoa txirrindularitza
sustatzeko. Denek helburu bezela errepideko txirrindularitza dute eta txirrindularitza
hau baino askoz gehiago da, izan ere Btt, BMX, Pista, Ziklokrosa, Trialsin existitzen
dira eta ez dago inor hauek bultzatzen dituenak.
Txirrindulari on bat izateko (ez soilik profesional mailan) modalitate guztien
gutxieneko oinarria edukitzea beharrezkoa déla usté dugu, espezialitate hauek ez
lukete beraien artean baztertzaileak izan behar, aitzitik, integralak eta osagarriak izan
beharko lukete. Espezialitate bakoitzak bere ezaugarriak ditu eta ukaezina da hauek
ezagutzea eta lantzea onuragarria delà txirrindulari batentzat. Aide batetik, osoko
prestakuntza honek, bai fisikoki eta bai teknikoki trebetasuna hobetzeko aukera
paregabea da, eta bestetik, behin adin jakin batera iritsitakoan, gustoko edo egokien
doakion espezialitatea aukeratzea errezagoa izango da. Aipatu behar da, eskola
honetan oinarrizko mekanika erakutsiko zaiela, ustekabeko matxurak konpontzeko
gai izan daitezen, kirolari bezala beraien autonomía landuz eta ondorioz segurtasuna
handituz.
> PROIEKTUAREN EZAUGARRIAK.-
Ikasturtea fase ezberdinetan banatuko dugu. Fase bakoitzean espezialitate
desberdina, hau da, bizikleta mota ezberdina edota erabilpen ezberdina irakatsiko
da. Fase bakoitza 2 hilabetekoa ¡zango da eta bakoitzaren ezaugarriak honako
hauek ¡zango dira:
1) Teknika (urria-azaroa)
Bakoitzak duen bizikletarekin, trebetasun ariketak, bide heziketa eta bizikletaren
mekanika irakatsiko dira, honetarako oreka, erabilera, ginkana... ariketak
erabiliaz. Hasiera batean zirkuito itxietan, frontoietan edota belardietan arituko
gara.
2) Pista (abendua-urtarrila)
Gipuzkoako Federazioak elkarte guztietako txirrindularientzat eskuragarri dituen
pistako bizikletak erabiliko ditugu. Agian ezezagunena da eta pistan ibiltzen
irakatsiko zaie ikasleei. Fase honetako bi hilabeteak Donostiako Belodromoan
egingo dira eta sarrera Gipuzkoako Federazioaren kargu izango denez,
entrenatzeko egunak beraiek ezartzen duen egutegiaren arabera izango dira.
3) Errepidea (otsaila-martxoa)
Fase honetan, bakoitzak duen bizikletarekin eta momentu horretan ditugun
baliabideen arabera, errepideko bizikletarako ezagutzak emango dira, hain
zuzen ere, bide heziketa, taldean joatea, errepidean joateko modua, taldean
erreleboak emateko modua, aerodinamika, erresistentzia, esprina eta sortzen
joango diren ezagutza guztiak. Bidegorriez baliatuz, polígono ezberdinetan
egingo dira irakaspenak.
4) Btt (apirila-maiatza)
Partaide bakoitzak mendi bizikleta edukitzea beharrezkoa izango da. Mendian
gora igo, jaitsi, zoru desberdinetan ibili, naturako oztopoak saihestu, orientazioa
eta sortzen joango diren ezagutza guztiak irakatsiko dira. Fase hau mendi
txirrindak gordetzeko txokoa bezala ere erabiliko baita. Eta bestalde, dutxatzeko
aukera ere eman beharko du.
> KONPETIZIOA.-
Hasiera batean ez da konpetizioa helburu bezala duen eskola bat ¡zango.
Lehen urtean oso zaila da irakaspen guztiak eman eta txirrindulariak lehiaketarako
prest izatea, honek urteetako lana izan behar du eta ondo ikasitakoan, nahi izanez
gero, lehiatzeko aukera izango dute. Beti infantil mailatik aurrera ¡zango dute
lehiatzeko aukera eta fase bakoitzeko monitoreak egoki ikusten duenean ahalko dute
txirrindulariek txapelketara joan.
Hala ere, aipatu behar dugu, eskola honen asmoa eskualdean dauden txirrinda
elkarteekin elkarlana egitea delà. Dakizuen bezala, jadanik Errenteriako
Laguntasuna Elkarteak, Lezoko Allerru Elkarteak eta Oiartzungo Ciclos Iñaki taldeak
dituzten kirolarien helburua konpetizio mailan aritzea da, eta horretarako behar diren
prestakuntza eta baliabideak dituzte. Beraz, hemen planteatzen dugun eskolaren
jarraipen egoki bat elkarte edo talde hauekin harremanetan eta elkarlanean egotea
da, hau da, eskolak oinarrizko harrobia sortu, ahal den prestakuntza hoberena
emanez txirrindulari bakoitzari eta gero aipatutako elkarteei (edo kasuaren arabera
beste batzuei) bideratu, beraiek konpetizio mailan laguntzeko eta bultzatzeko.
Hemen aipatutako planteamenduarekin txirrindulariak aurrera ateratzeko
aukera polita eta ezinhobea izango du, bai konpetizio munduan sartzea erabakitzen
badu edo bai afizionatu mailan jardun nahi badu, baina kasu guztietan txirringa baten
gainean ibiltzeko behar duen prestakuntza eta segurtasuna edukiko du, eta azken
finean hori da helburua, txirringaren erabilpena sustatu.
> AURREKONTUA.-
Hasteko esan behar da mota honetako eskolarik ez dagoela, beraz aurrekontu
bat egiteko orduan erreferenterik gabe gaude. Gainera ezinezkoa da jakitea neska-
mutilen erantzuna zein izango den eta ondorioz eskolaren beharrak zeintzuk izango
diren, baina hona hemen printzipioz aurreikusten diren gastuen zerrenda.
Planteamendua egiteko 15 ikasle izena ematen dutela kontuan edukiko dugu.
Publizitatea: Ikasturte hasieran eskolaren berri eman beharko da izena eman
nahi duenak informazioa izan dezan. Honez gain, martxaren bat antolatzen denean,
publizitatea ere egin beharko da.
Asegurua: Eskolaren asegurua urtekoa.
Federatu Txartela: Gipuzkoako Federazioaren baliabideak erabili ahal izateko
ikasleak federatuak egon behar dute. Gainera, lehiaketa batean parte hartu nahi
izanez gero, federatuak egon behar dute. Ikasle bakoitzak here federatu-txartela
behar du, horregatik aurrekontuan 15 jarri dugu.
> BEHARRAK.-
Eraikin edo lokal bat beharko da eskualdeko edozein udalerritan. Goian aipatu
bezala, egoitza honek gutxieneko zabaltasuna eduki beharko du, bertan mekanikako
klaseak emango baitira, eta txirrindak gordetzeko txokoa bezala ere erabiliko baita.
Eta bestalde, dutxatzeko aukera ere eman beharko du.
Dakizuen bezala, txirrinda modalitate bakoitzak bere txirringa berezia dauka,
modalitate bakoitzaren ezaugarriei aurre egiteko. Baina jakin badakigu pertsona
batek 3 txirringa desberdin edukitzea ezinezkoa delà, beraz, nahiz eta ikastaroa
hasiera batean bakoitzak duen txirringarekin eman (pistako kasuan izan ezik, esan
bezala Gipuzkoako Federazioak utziko baititu), poliki-poliki espezialitate bakoitzerako
behar diren txirringak lortzea espero dugu.
Hasteko, zailtasun handiena BMX egiteko orduan ikusten da, dagokion bizikleta
edukitzea oso komenigarria baita, beraz modalitate honetako txirringa bereziak
lortzea izango da lehentasuna.
Eguraldi txarra dagoenerako eta negurako, kiroldegietatik kentzen diren
bizikleta estatikak aprobetxatzea planteatzen dugu, eta horretarako kiroldegiak prest
egon behar dute.
Udalerrietako biltegietan, kalean jasotako txirringak egoten dira. Horietako
txirringa asko egoera onean daude eta beste asko konponketa batzuk egin ondoren
aprobetxatu daitezke. Biltegietako garbiketa egiterakoan, bota baino lehen eskolari
dohaintza egitea proposatzen dugu. | |