Zikloteka
Bizikletaren
Dokumentazio Zentroa
ixa (lehen twitter) zikloteka instagram
IDIzenburuaEremuaUrtea 
976 Donostialdeko metropoli inguruan bizikleta bidezko mugikortasuna sustatzeko pausoak. Oharrak.
Egilea: Cristinaenea Fundazioa
Euskarria: DIGITAL
Hizkuntza: Euskera
Etiketak: Viario y redes, Intermodalidad, Servicios públicos de bicicletas, Sensibilización y consejos para el uso de la bicicleta
Donostia-San Sebastian -
Artxibo OCR"DONOSTIALDEKO METROPOLI INGURUAE BIZIKLETA BIDEZKO MUGIKORTASUNA SUSTATZEKO P AU SOAK" Eguneroko bizimoduan garraiobide gisa bizikleta erabiltzeko ekintzak sustatzen dihardu Donostiak, 90. hamarkada erdialdetik. Gaur egun errealitate bat da, 50 km. baino gehiagoko bidegorri sarearekin, eta hirian barrena pedalkada dabiltzan milaka lagunekin. Ekintza horiek bat egiten dute Gipuzkoan bizikleta bidezko mugikortasuna bultzatzeko egiten diren beste hainbatekin, bai udal-ekimenak, bai eta Foru Aldundikoak ere. Ekimen horiek guztiak Gipuzkoako bizikleta bide sarea egituratzen ari dira, gure lurraldean bizikletaren erabilera geroz eta handiago izatea eraginez. Hori delà eta, gure ingurune gertueneko udalerriekin partekatu nahiko genituzke mota honetako esperientziak, bai eta bizikleta-mugikortasunarekin, eta bizitza-ohitura jasangarriagoekin, osasuntsuagoekin eta seguruagoekin erlazionatuta egon daitezken erakunde eta administrazioetako arduradunekin ere. Florretarako, Donostiako ingurune metropolitanoan bizikleta bidezko mugikortasunaren errealitateari buruzko informazio eta eztabaida jardunaldia antolatu dugu, bai eta esparru honetan bere erabilera sustatzeko aukeren inguruan hitz egiteko ere. Ideia da hausnarketa kolektiboa egitea Cristina Eneako Ingurumen Baliabideen Etxean. IRAILAREN 3ko BILERAREN GAI-ORDENA 9:30.- Ongietorria eta irekiera. Cristina Enea Fundazioa, Donostiako Udaleko Mugikortasun Saila eta Gipuzkoako Foru Aldundiko Mugikortasun eta Bide Azpiegiturak Saila. 9:40.- Aurkezpena: Saioaren helburuak eta bertaratutakoen aurkezpenak. 9:45.- Bizikleta Donostian. 10:00.- Txirrindularitzaren politika Foru Aldundian. 10:15.- Partehartze txanda. 11:15.- Atsedena. 11:35.- Partehartze txanda. 12:35.- Indarguneen, aukeren eta zailtasunen laburpena. Balizko Ian- eta ekintza- lerroak. 13:30.- Amaiera. Doflostako Ufefci Ayuntamiento de San Sebastien cristinaenea —fundazioa — Gipu/Jinako Fniu AJdundîa BERTARATUAK: Ikus atxikitutako Excel artxiboa AURKEZPENAK: GFAren (Edorta Bergua) eta Donostiako Udalaren (Josu Benaito) aurkezpenak atxikituta. JARDUNALDIAN PLAZARATU ZIREN IDEIEN LABURPENA Saioan zehar eginiko iritzi-sorta eta ba/izko proposamenak aurkezteko, ekarpen ezberdinak gaika edo hausnarketa-esparruka mu/tzokatzea erabaki da. INTE RMODALITATEA ETA BIZIKLETAK Interbentzio askotan azaldu zen gaia izan zen, dauden beharrak, gaitasunak eta mugak aztertzen jarraitzeari garrantzia emanez. Eusko Treneko bagoietan bizikletentzako espazio gehiagoren beharra azpimarratu zen. RENFEk eskaintzen dituen zerbitzuetan ere bizikletentzako arrêta gehiago eskatu zen, eta joan- etorri luzeetan bizikletak bagoietan sartzeko debekua ere salatu zen. RENFEtik adierazi zen intermoda I itatearen garapenaren gaitasunak ez direla bizikleten sarbidean oinarritu behar, estrategia horrek gaitasun mugatuak ditu. Autobusei dagokienez, kanpo-euskarriak kokatzeko aukera planteatu zen, bizikletak bertan jartzeko. Bestalde ordea, gogoratu zen indarrean dagoen Europako araudiak debekatu egiten duela ibilgailuen aurre aldean kokaturiko euskarri horiek. Intermodalitateari buruzko hausnarketan geltoki ezberdinetan aparkaleku seguruaketa gaitasun handikoak sortzeko beharraz ere hitz egin zen. BIZIKLETA PUBLIKOAREN ZERBITZUA Donostian indarrean dagoen sistema publikoa eskualdera zabaltzeko aukera aztertzea, eta inguruko udalerrietan zerbitzuari buruzko informazio-kanpaina egitea. Mugi txartelarekin bizikleta publikoak erabili ahal izatea. Bizikleta publikoak mugak ditu egunerokotasunean bizikletaren erabileraren hazkundeari dagokionez, bai eta herri- eta hiri-desplazamenduetako banaketa modalaren presentzian ere. BIZIKLETARI LOTUTAKO SARE ETA AZPIEGITURAK Beharrezkoa da inguruko udalerrien edo hiriguneen arteko bizikleta bidezko loturak edo konektibitateak garatzea.Adibidez, faltan somatzen da Donostia eta Flernani edo Lasarte lotzeko konexioa, bai eta azken hori eta inguruko udalerriak lotzeko ere. Ibilgailu motordunentzat egiten diren azpiegitura berri guztietan kontuan hartu beharko litzateke bizikleta bideak egiteko aukera. Era berean, errepide sareko bideren bat hobetu beharra dagoenean ere bizikleta bideak egokitzeko aukera aurreikusi beharko litzateke. Orain arte eginiko bizikletentzako azpiegiturak baino merkeagoak aztertzeko, diseinatzeko eta egiteko aukera ere aipatu da. Azpimarratzen da txirrindulari-sareen eta eratorritako azpiegituren garrantzia, Gipuzkoan turismoa sustatzeko aukera bezala. HEZIKETA ETA SENTSIBILIZAZIOA Egunerokotasunean beren joan-etorriak bizikletan egiten dituzten pertsona kopuruan gorakada nabari da baina, aide batetik, pertsona batzukez dira oso iaioak, eta bestetik, bide-zirkulazioko arauak ezagutzen ez direla dirudi. Zentzu horretan, esan daiteke bizikletan ibiltzen diren lagun kopuruak gora egin duen udalerrietan tirabirak sortzen direla txirrindularien eta oinezkoen artean, zenbait txirrindulari espaloietatik ibiltzen direla, ohitura zakarrak izaten direla... Azpimarratu zen "jendeak ez dakiela bizikletan ibiltzen". Horregatik guztiagatik, heziketa eta edukazioa beharrezkoak direla ikusi zen: Kontzientziazio eta edukazio zibikoko kanpainak. Txirrindulari eta oinezkoen arteko bizikidetza-arazoei arrêta eskaini. Txirrindularientzako trebakuntza espezifikoa. Galtzadatik ibiltzeko ikastaroak Motordun ibilgailuen gidarientzako informazioa eta heziketa. Zirkulazioan bizikletekin elkarbizitza hobetzeko. Bizikletaren balizko erabiltzaile gisa erakartzeko publiko objektibo bezala. Doflostako Ufefci Ayuntamiento de San Sebastien cristinaenea —jitndtiziiM — Gipu/Jinako Fiiru AJdundîn Heziketa ikastetxeetan. Behartutako mugikortasunean garraiobide gisa bizikleta finkatzeko haur eta gazteengan arrêta jarri. "Igeriketarekin egiten den bezala, bizikletan hiri eta errepideetatik egoki zirkulatzen irakatsi beharko litzateke". - Haurrek beren ikastetxeetarako bidea egiteko, edo kirol jarduerak eta eskolaz kanpoko jarduerak garatzeko bizikleta erabil dezaten, gurasoak sentsibilizatu. - Existitzen dena (sareak, jarduerak...) ezagutzera emateko komunikazio-kanpainak egin, bai eta bizikleta erabiltzearen abantailak azaltzeko ere. BESTELAKOAK Bizikleta bidezko mugikortasuna sustatzeko eta bultzatzeko instituzioen konpromiso handiagoa eskatzen da. Ibilgailu honen erabilera sustatzeko, "krisia" aukera gisa lantzea eta ulertzea proposatzen da. Bizikletentzako azpiegituren garapenerako eta bizikletaren erabilera sustatzeko aurrekontu handiagoa beharrezko déla ere aipatu zen. Europatik Udaletara etor litezkeen laguntza publikoek ihes egiten dutela azaldu zen. GFA-k udalentzako antena eta informazio lana egin beharko luke. Topaketaren interesa ere aipatu zen, jarraikortasuna ¡zango duen itxaropenarekin. JARRAITZEKO PROPOSAMENAK Intermodalitatearen eta bizikleten inguruan lantalde espezifiko bat sortzea. Garraioaren Lurralde Agintaritzari eskatzen zaio inplikaturiko erakunde eta eragileen artean deialdia egitea eta koordinatzea. Bestalde, egiaztatu da topaketan sortutako kezka eta hausnarketa asko partekatzen dituztela bertaratutako udalerriek. Gainera, Foru Aldunditik Gipuzkoako Bizikletaren Estrategia baten hausnarketa eta sorrera berpiztuko da. Bere helburua da bizikletaren eta herritarren garraio aktiborako txirrindulari-bideen erabilera sozializatzeko txirrindulari-sistema integral bat artikulatzea. Zentzu horretan, lehenengo topaketa honi jarraipena ematearen aukera aipatzen da, bai Estrategia zehazteko prozesuan (bertan hausnarketarako guneak eskianiko dira, zeinetan saioan jasotako ekarpenak mahaigaineratzeko eta erantzuna emateko aukera egongo den); bai eta Gipuzkoako Bizikletaren Kontseiluaren baitan sortu litezkeen Ian edo informazio batzordeetan, saioan azaldutako gaiak jorratzeko. Doflostako Ufefci Ayuntamiento de San Sebastien cristinaenea —jitndtiziiM — Gipu/Jinako Fiiru AJdundîn