Extracto del fichero OCR | Europako Mugikortasun Iraunkorraren Astea
Gehigarri berezia
Gipuzkoako
txirrindulari eta
oinezkoentzako hiri
arteko bide-sarea
kilómetro gehiago
erabiltzaile gehiago
gipuzkoako
Gipuzkoako Foru Aldundia
Diputación Forai de Gipuzkoa
Garapen Iraunkorreko Departamentua
Departamento de Desarrollo Sostenible
bideçorriak
hazten ari den sarea
ZUMAIA
0IAR7ZUN
ZARAUTZ
HERNANI
ELGOIBAI
ANDOAIN
EIBAR
AZPEITIA
AZKOITIA
TOLOSA
IKAZTEGIETA,
ZUMARRAGA
.ALEGIA
ITSASONDO
ARRASATE
BEASAIN
LAZKAO
f IDIAZABAL
SEGURA
ESKORIATZA
Sarearen egoera
Dagoeneko 141 kilómetro bidegorri daude
eraikita edo eraikitzear, eta horiek zuzen
kudeatu eta zaintzeko baliabideak jartzen
hasi dira
DONOSTIA-
SAN SEBASTIAN
ZEGAMA
ERAIKITAKO SAREA
ERAIKITZEN ARI DEN SAREA
LASTER ERAIKIKO
DEN SAREA
Tarteak
Kilometroak Ehunekoa
(sare osoaren:
eraikitako sarea 89,34 km. 23,62%
Eraikitzen ari den sarea O Tolosa-Alegia (2. fasea) Q Bidasoa Bailara Q Asteasu-Zizurkil Q Leitzaraneko tunelak argiztatzea (2. fasea) 0 illrolako tunelak argiztatu eta egonkortzea 9,88 km. 2,61%
Laster eraikiko den sarea Q GI-627 errepideko bidegorri paraleloa, Eskoriatzan i'm i Elgoibar-Malzaga i ■■ i Azpeitia-Lasao i ■ i Ikaztegieta-ltsasondo i i i Eskoriatza-Muga Alava i • i Segura-Zegama i ■ i Bergara-Antzuola i ■ i Jauzoro Auzone (Azkoitia) konexioa i ' i Inin-Hondarribia O Mutriku-Saturrarán 42,35 km. 11,19%
ezagutu
txirrindularitzari
buruzko azken
.gipuzkoabizikletaz.net
Sareko beste tarte batzuk eraikitzeko hainbat proiektu idazketa-fasean
daude. Bitartean, bidegorriak zuzen kudeatu eta zaintzeko zerbitzuak
etengabe hobetzen ari dira. Horrez gain, seinaleztapena (bai funtzionala
bai sarea identifikatzekoa) arautzeko lanak aurrera jarraitzen du, seinaleak
derrigorrezkoak baitira bidegorrietan arau bateratuak ezartzeko eta
erabilera zuzenaren kultura zabaltzeko.
2007ko aurrekontua: 10.750.000 €
çipuzkoako
Gipuzkoako Foru Aldundia
Diputación Forai de Gipuzkoa
m
Garapen Iraunkorreko Departamentua
Departamento de Desarrollo Sostenible
bidegorriak
eraiki
berriak
Astigarraga>
Martutene
1,2 km
^\MIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII%
%
= >Donostiara beste udaleni batetik
s iritsi den lehenengo bidegorria da.
= Etxaniene (Martutene) auzo benitik
1 abiatu eta Astigarragara heltzen da,
i GI-131 errepidearen ondoko bideari
= jarraituz. Bide hori Donostia eta
1 Hemani bitarteko tranbiak egiten
1 zuen antzina, eta gaur egun oinezko
= asko ibili ohi dira bertatik. Ustez
= txinindulari ugarik ere erabiliko
ËË dutenez, bizikletaz eta oinez ibiltzeko
1 espazioak beneizi egin dira
i bidegorrian. Egindako obren artean,
= hiri-altzariak eta argiztapen berria
M jartzeko lanak azpimarratu daitezke.
s Argindar-instalazioalurazpianjarri
= dute. Ibilbideko tarte batzuk
= baimendutakoibilgailuekereerabili
= ahal ¡zango dituzte, Urumearen
= ¡barrean kokatutako etxebizitzetara
%llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll#
2Azpeitia >
Azkoitia
4 km
>Urolako ibilbidea sareko guztietan
finkatuenetakoa da. Orain, beste
bultzada bat eman zaio, antzinako
Urolako Trenbidearen platafbrmako
tarte bat behin betiko egokitu baita:
hain zuzen, Azkoitiko Juin Txiki
industrialdetikAzpeitiko Garmendi
Auzunera doan tartea. Bide hori
aspalditik erabili izan dute oinezkoek
eta txirrindulariek. Aurrera begira are
bizikleta gehiago ibiitzea auneikusita
dagoenez, oinezkoentzako eta
txirrindularientzako espazioak bereizi
dira. Txirrindulariei ibilbidearen
jarraipena adierazteko seinaleak
Loiolako basilikaren inguruan
kokatuko dira. Egindako obrari ester,
inguruetako motordun ibilgailuen
zirkulazioa arautu eta bidegorrian
hiri-attzariakjarri dira.
I 3 I
I Aretxabaleta ¡
J Iparraldeko ¡
I Konexioa 300 m¡
>Aretxabaleta eta Arrásate
bitartean zegoen deskonexioa =
behin betiko konpondu da,
oinezkoak eta txirrindulariak
seguru eta eroso joan daitezen.
Bidegorri-tarte hori Deba
ibaiaren eta GI-632 errepidearen
artean doa. Ingurumenaren
aldetik, proiektuan eginahalak |
egin dituzte bidegorria
ibaiertzeko ezaugarrietara zuzen 1
egokitzeko.
%lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll#
Aretxabaleta
>Eskoriatza
250 m
> Txinindulariek eta oinezkoek
lehendik erabilitako bidea hobetu
egin da. Aretxabaletako Udalak
proposatutako jarduketa izan
da, udalerriko bidegorriak
arautzeko helburuz. Zoladura
berritu eta txirrindulariak ibiltzeko
zatia gorriz margotu dute. Horrez
gain, drainatzeko eta argitzeko
sareak instalatu dira bidegorrian.
eraikitzear
Asteasu
>ZÍZUrkÍl 3 km
Tolosa >Alegia
bigarren fasea - 520 m
> Attzo Azpiko eta Alegiako
bidegorrien arteko konexioa
bideratuko du bigarren faseak. Honi
ester, Oriako ibilbidea etengabea
¡zango daTolosatik Ikaztegietara.
Erabiltzaileek lotune seguru eta erosoa
izango dute Renferen trenbidearen
azpian, pasagunea eraiki baita.
Urolako tunelak
egonkortu eta argiztatzea
(Azkoitia-Zumarraga)
> Lur-jausiak izandako tunela
egonkortzeko obrak egiten an dira
eta, laster, prebentziozko lanak
behar dituzten beste lau tuneletako
obren lizitazioa aterako da.
Ondoren, túnel guztiak argiztatuko
dira, bat izan ezik, oso laburra baita.
Irun>
Endarlatsa
(Bidasoa) 6 km
> Errepidea eraikitzeko obren
azken fasean egingo dute tarte
hori. Zaisan, Bidasoa ondoan
dagoen bidegorria eta Nafarroan
zaharberritu dutena lortuko ditu.
Gune txiki batzuetan izan ezik,
bidegorriak antzinako trenbideari
jarraituko dio.
> Bidegorria Asteasun abiatu
eta ibaiaren paretik doa
Zizurkileraino, Danena Kirol
Elkartearen instalazioen
ondoan bukatzeko. Besteak
beste, zur ijeztuzko lau
pasabide eraikiko dira
Asteasu ibaiaren eta hiru
erretenen gainean. Bi henien
arteko dagoen
industrialdearen ondotik
igaroko da bidegorria.
Leitzaraneko
bidegorria
argiztatzea
bigarren fasea
> Erabiitzaileek oso harrera ona
egin zioten lehenengo fasean
aukeratutako argiztapenari, energía
beniganian oinanituta baitzegoen.
Hortaz, bigarren esku-hartzeak
irizpide berari jarraituko dio.
Leitzaraneko bidegorriaren
argiztapena osatzeaz gain, gauzatu
beharreko beste hobekuntza
batzuk daude aurreikusita.
4
Gipuzkoako Foru Aldundia
Diputación Forai de Gipuzkoa
Garapen Iraunkorreko Departamentua
Departamento de Desarrollo Sostenible
gipuzkoako
bidegorriak
bidegorriak,
begiradapean
Gipuzkoako
Bidegorrien Sareko
Behatokiak tarte
bakoitzaren
erabilera neurtzen
eta aztertzen du
Gipuzkoako Bidegorrien Sareko
Behatokiak urtebete darama zerbitzuan
eta, orain, 2007-2008ko kanpainari ekingo
dio. Sarea zaintzeko zerbitzuekin
koordinatuta dago, eta honako eginkizun
hauek ditu :
Bidegorrian irekitako tarte bakoitzaren
erabilera aztertzea: erabiltzaile kopurua,
erabittzaile motak (oinezkoak,
txirrindulariak, atletak, gurpildun aulkian
doazen ezinduak...), haietako
bakoitzaren ehunekoak eta erabiltzeko
arrazoiak. Erabiltzaileen gogobetetze
mala neurtzeko zenbaketak eta inkestak
ere egingo ditu.
Txirrindulariek bidegorria erabiltzeko
baldintzak egokiak direla egiaztatzea
(bide-zorua, seinaleztapena, zintarriak,
bereizteko elementuak, argiztapena,
drainatzea, oztopoak, segurtasuna,
bizikletentzako aparkalekuak...).
Oinezkoek, txirrindulariek eta
baimendutako motordun ibilgailuek
batera zirkulatzeko aukera dutela
egiaztatzea.
Tokiko bidegorriekin eta txirrindularien
eskaria sorrarazi lezaketen lekuekin
(industrialde, ikastetxe, kiroldegi edo
jolasguneekin...) konexio berriak eta
hobeak bideratzea.
Eraikitako hiri arteko bidegorri-tarte
berriak urtero jasotzen ditu behatokiak,
jarraipena egiteko. Datuak biltzeko
sistema automatizatzen ari da eta, laster,
herritarrei erregulartasunez
ezagutaraziko dizkie, honako web gune
hauen bidez:
www.gipuzkoaingurumena.net eta
www.gipuzkoabizikletaz.net.
Etorkizunari begira, tokiko behatokiekin
eta txirrindularientzako zerbitzuekin
elkarlanean jarduteko bitartekoak
sortzeko asmoa dute.
Behatokiak egindako neurketak eta
analisiak tresna ezin hobea izango dira
bidegorrien sarearen jarraipena egiteko.
Horri esker, bidegorriak etengabe
egokitu eta hobetuko dira. Hala, ekinean
aritu den lehenengo urtean, bost tarte
neurtu ditu osorik: Legazpi-Zumarraga,
Zumarraga-Azkoitia, Soraluze-Osintxu,
Segura-ldiazabal eta Tolosa-Alegia.
Leitzaraneko eta Arditurriko
bidegorrietan egindako neurketak,
berriz, ez dira erabakigarriak oraindik,
hainbat arrazoi direla medio (neurtzeko
zailtasunak, obrak, etab.).
Neurketa gehiago eta zabalagoak egin
behar badira ere, Behatokiak hiru
ondorio atera ditu, lehengo datuetan
oinarrituta:
1. Bidegorrien erabilera orokorrari
dagokionez, datuak oso positiboak
dira. Izan ere, horrelako azpiegiturek
erabilera handia dutela erakutsi dute.
Gainera, etorkizunean azaleratu eta
asetu beharreko eskari ezkutuaren
berri ere eman dute datuek.
2. Erabiltzaileen kopurua eta
maiztasuna oso ezberdinak izaten
dira eguraldiaren arabera eta
jaiegunetan edo astegunetan.
Bidegorrien erabilerakzerikusi handia
du aisiarekin, kirolarekin etajolas-
ibilaldiekin. Hala ere, eguneroko
erabilera gero eta handiagoa delà
ikusten da, ohiko erabiltzaileen
kopurua ere handia izanik.
3. Uste baino erabittzaile mota gehiago
dauzka bizikletak. Gero eta gehiago
dira eguneroko joan-etorriak
bizikletaz egiten dituztenak; izan ere,
zenbait tartetan, bizikletaren erabilera
Europako hiri arteko beste sare
batzuetakoa baino handiagoa da.
Dena den, txirrindularien kopurua
eta ezaugarriak ez dira berdinak,
inondik inora, toki guztietan. Hala,
konexioak, bizikletaz ibiltzeko
baldintzak eta bidearen helburua
erabakigarriak dira bidegorrien
erabilera zehazteko.
forupeko bideak
Legazpii>iUiTetxu-Z^a^agai
Urte arteko batez besteko banaketa modala
oinezkoak
txirrindulariak
atletak
beste batzuk
UlTOt^Z^^
Urte arteko batez besteko banaketa modala
oinezkoak
txirrindulariak
atletak
beste batzuk
Spraliuzeiii>iiOsintxu
Urte arteko batez besteko banaketa modala
oinezkoak
txirrindulariak
atletak
beste batzuk
eguneko erabiltzaileak | ] Oinezkoak ■Txirrindulariak
eguneko erabiltzaileak ■ Oinezkoak ■Txirrindulariak
eguneko erabiltzaileak ■ Oinezkoak ■Txirrindulariak
800
700
600
500
400
300
200
100
0
800
800
700
600
500
400
300
200
100
0
EU EO UM
2006ko abuztua 006ko azaroa 007ko otsaila CX)7ko maiatza
2006ko abuztua 006ko azaroa 007ko otsaila 007ko maiatza
2006ko abuztua 006ko azaroa 007ko otsaila 007ko maiatza
^ipuzkoako
bideçorriak
Gipuzkoako Foru Aldundia
Diputación Forai de Gipuzkoa
Garapen Iraunkorreko Departamentua
Departamento de Desarrollo Sostenible
5
E
B
B
E
B
B
B
B
Arintasuna: garraiobiderik azkarrena da 2 eta 5
Osasungarria da
Motordun ibilgailuek baino arrlsku gutxiago duelako
Energiarik kontsumitzen ez duelako
Kutsatzen ez duelako
Bizlkidetza bultzatzen duelako
Garraiobide merkea delako
Zaratarik egiten ez duelako
Leku gutxl hartzen duelako
Biodibertsltatea eta paisaia
errespetatzen dituelako
erabileraren indizeak
cd £ 3000
2500
g. 2000
O
1500
cd
cd 1000
T3
• rH 500
bidegorrien ' Errenteria / Legazpi 1 Zumarraga/ / Soraluze 71 Segura / Tolosa
sareko Oiartzun Zumarraga/ Urretxu Osintxu Idiazabal Alegia
tarteak Urretxu Azkoitia
Erabilera Orokorraren Indizea= Bidaiak guztira / Hileko /1.000 biztanleko
Txirrindularien Erabileraren Indizea=Txirrindularien bidaiak / Hileko /1.000 biztanleko
Segura > Idiazabal
Urte arteko bâtez besteko banaketa modala
oinezkoak
txirrindulariak
atletak
beste batzuk
Tolosa > Alegia
Urte arteko bâtez besteko banaketa modala
6%
2%
oinezkoak
HI txirrindulariak
atletak
HI beste batzuk
eguneko erabiltzaileak ■ Oinezkoak ■Txirrindulariak
800
700
600
500
400
300
200
100
0
eguneko erabiltzaileak ] Oinezkoak JlTxirrindulariak
800
700
600
500
400
300
200
100
0
1
408f
006ko azaroa 007ko otsaila 007ko maiatza
006ko azaroa 007ko otsaila 007ko maiatza
^wMiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiir///^
%
ikasi. -
seinale
berriak ulertzen
Oinezkoek eta txirrindulariek elkarrekin ibiltzen ikasi behar
dute. Horretarako, kultura berria geureganatu behar dugu
guztiok, hiru jokaera oinarri ditugula:
1 > Bizikleta gauza ona eta beharrezkoa delà onartzea.
2> Txirrindulariak eta oinezkoak batera ibiltzen diren lekuetan
zer egin behar den ikastea.
3> Ahulenak, bâtez ere, errespetatzea.
Kultura berri horren baitan, egokia litzateke guztiok seinale
berri batzuen esanahia ezagutzea, gero eta ugariagoak direlako
eta elkarrekin ibiltzeko jokabide berriak arautzen dituztelako.
bizikleta bidea
bizikleta bide
partekatua
bizikleta bide
bereizia
Txirrindulariek nahitaez erabili
behar dute seinale hori jarrita
daukan bidea. Gainerako
erabiltzaileek, berriz, ezin dute
bertatikjoan. Batzuetan, marra
gorri batek zeharkatzen du
seinalea, bizikleta-bidea hortxe
bukatzen delà adierazteko
Txirrindulariek ere erabili
dezaketen oinezkoentzako bidea
Oinezko eta txirrindularientzako
bidea. Oinez eta bizikletaz
ibiltzeko espazioak bereizita
daude
motordun trafikoarekin
partekatutako bidea
Zenbait bidetan, oinezkoek eta ibilgailuek j
bete beharreko arauak adierazten dituzten
seinaleak daude: adibidez, hiriguneetako j
bizitegi-kaleetan (S-28). Traflko urriko bide j
edoerrepideetan ere ikusten dira horrelako j
seinaleak: txirrindulariek ez ezik, oinezkoek
eta motordun ibilgailuek ere erabili
dezaketela adierazten dute. Bidearen
araberako abiadura mugatuko
seinalearekin batera ere agertu daitezke
Errepideari atxikitako bidegorriko
edo bizikleta-bideko S-64
seinaleen egokitzapenak dira
bizikleta erreia eta
bizikleta bazterbidea
txirrindularien
bidegurutzea
Txirrindularien pasabidea hurbil
dagoelajakinarazten die
motordun ibilgailuetako gidariei
Bizikletak uzteko besterik ez den
gunea
bizikleten
aparkalekua
%
%/illlllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll#
plcQlci, begi-bistan
’ASAIA
ZUMAIA
"Hi1»!»
OIARTZUN
ZARAUTZ
USURBIL
URNIETA
MENDARO
ZIZURKIL
lANDOAIN
5. VALLE DE UROLA
SORALUZE
PUkCENCIA DE LAS ARMAS
[PEITIA
AZKOITIA
URRETXU
ZUMARRAGA
ANTZUOL
1RASATE/MONDRAC
GABIRIA
LAZKAO
^LABERRIA
IDIAZABAL
3KORIATZA
ATAUN
SEGURA
LEINTZ-GATZAGA
8. VALLE DE LEITZARAN
3. DONOSTIA - BEASAIN
6. BERGARA - BEASAIN
gipuzkoako bidegorrien oinarrizko sarea
Ibilbideak Ibilbidearen guztizko luzera eta adarrak
O DONOSTIA/SAN SEBASTIÁN >|R(JN eta adarrak: _Hondarribia _Arditurri 33,30 km.
Q DONOSTIA / SAN SEBASTIÁN >MUTRIKU 67,00 km.
Q DONOSTIA / SAN SEBASTIÁN >BEASAIN eta adanrak: _Lasarte-Oria _Asteasu _Zaldibia _Ataun _Zegama 93,60 km.
O deba BAILARA eta adarrak: _Antzuola Oñati 75,10 km.
Planaren aurrerapena jendaurrean ikusgai jarriko
da egun gutxi barru. Planaren bldez hiru helburu
beteko dira: motorrik gabeko hiri arteko
mugikortasuna garatzeko azpiegitura berria
lurraldeko antolamenduaren eta hirigintzaren
esparruan sartuko da, tokiko eta inguruko
lurraldeetako bidegorriekin lotzeko irizpideak
finkatuko dira, eta sarea eraikitzeko konpromiso
programatikoak ezarriko dira.
Planaren Izapideak egiten diren bitartean,
txirrindulariei eta interesa duten herritarrei
zuzendutako informazio-ekitaldiak antolatzeko
asmoa dago. Izapideen azken urratsa Gipuzkoako
Batzar Nagusien onespena izango da.
Gipuzkoako Bidegorriei buruzko Foru Araua
2007aren hasieran onartu zuten. Ondoren, beste
nobedade bat iritsi da bidegorrien sarea eremu
juridikoan eta adminlstratlboan flnkatzeko:
Gipuzkoako Bidegorrien Sareari buruzko Sektoreko
Lurralde Plana.
Gipuzkoako Bidegorrien Sareari
buruzko Sektoreko Lurralde Plana
jendaurrean ikusgai
. VALLE DEL BIDASOA
1. DONOSTIA IRUN
2. DONOSTIA - MUTRIKU
DONOSTIA SAN SEBASTIÁN
4. VALLE DEL DEBA
VALLE DEL EGO
Garapen
Iraunkorreko
Departamentuaren
hurrengo
helburuak:
> Bizikletaren Aholku Kontseilua eratzea.
> Gipuzkoako Bizikletaren Estrategia lantzea.
> Sarea azkarrago eraikitzea.
> Kudeaketaren kalitatea handitzea:
txirrindularien eta oinezkoen trafikoak
zaindu eta ondo antolatzea.
> Hiri barruan eta hiri artean bizikletaz ibiltzeko
ohitura bultzatzea, eta herritarren artean
garraiobide horren aldeko kultura hedatzea.
> Bizikletaren eta motordun garraiobideen
arteko intermodaltasuna hobetzea.
> Tokiko txirrindulari-sareak sendotzea.
bidegorrienbistara
tzailearen bidez:
Q UROLA BAILARA 43,00 km.
@ BERGARA > BEASAIN 29,30 km.
0 BIDASOA BAILARA 10,00 km.
Q LEITZARAN 22,50 km.
Q EGO BAILARA 5,00 km.
Gipuzkoako oinarrizko sarea guztira: 378,3 km. | |