Zikloteka
Centro de documentación
de la Bicicleta
equis (antes twitter) zikloteka instagram
IDTítuloÁmbitoAño 
998 Gipuzkoako txirrindulari eta oinezkoentzako hiri arteko bide-sarea. Kilometro gehiago,erabiltzaile gehiago. (Gehigarri berezia)
Autoría: Gipuzkoako Foru Aldundia
Fuente: Donostia: Gipuzkoako Foru Aldundia:
Formato: DIGITAL
Idioma: Euskera
Serie: Gipuzkoako Bidegorriak
Etiqueta: Viario y redes
Gipuzkoa -
Extracto del fichero OCREuropako Mugikortasun Iraunkorraren Astea Gehigarri berezia Gipuzkoako txirrindulari eta oinezkoentzako hiri arteko bide-sarea kilómetro gehiago erabiltzaile gehiago gipuzkoako Gipuzkoako Foru Aldundia Diputación Forai de Gipuzkoa Garapen Iraunkorreko Departamentua Departamento de Desarrollo Sostenible bideçorriak hazten ari den sarea ZUMAIA 0IAR7ZUN ZARAUTZ HERNANI ELGOIBAI ANDOAIN EIBAR AZPEITIA AZKOITIA TOLOSA IKAZTEGIETA, ZUMARRAGA .ALEGIA ITSASONDO ARRASATE BEASAIN LAZKAO f IDIAZABAL SEGURA ESKORIATZA Sarearen egoera Dagoeneko 141 kilómetro bidegorri daude eraikita edo eraikitzear, eta horiek zuzen kudeatu eta zaintzeko baliabideak jartzen hasi dira DONOSTIA- SAN SEBASTIAN ZEGAMA ERAIKITAKO SAREA ERAIKITZEN ARI DEN SAREA LASTER ERAIKIKO DEN SAREA Tarteak Kilometroak Ehunekoa (sare osoaren: eraikitako sarea 89,34 km. 23,62% Eraikitzen ari den sarea O Tolosa-Alegia (2. fasea) Q Bidasoa Bailara Q Asteasu-Zizurkil Q Leitzaraneko tunelak argiztatzea (2. fasea) 0 illrolako tunelak argiztatu eta egonkortzea 9,88 km. 2,61% Laster eraikiko den sarea Q GI-627 errepideko bidegorri paraleloa, Eskoriatzan i'm i Elgoibar-Malzaga i ■■ i Azpeitia-Lasao i ■ i Ikaztegieta-ltsasondo i i i Eskoriatza-Muga Alava i • i Segura-Zegama i ■ i Bergara-Antzuola i ■ i Jauzoro Auzone (Azkoitia) konexioa i ' i Inin-Hondarribia O Mutriku-Saturrarán 42,35 km. 11,19% ezagutu txirrindularitzari buruzko azken .gipuzkoabizikletaz.net Sareko beste tarte batzuk eraikitzeko hainbat proiektu idazketa-fasean daude. Bitartean, bidegorriak zuzen kudeatu eta zaintzeko zerbitzuak etengabe hobetzen ari dira. Horrez gain, seinaleztapena (bai funtzionala bai sarea identifikatzekoa) arautzeko lanak aurrera jarraitzen du, seinaleak derrigorrezkoak baitira bidegorrietan arau bateratuak ezartzeko eta erabilera zuzenaren kultura zabaltzeko. 2007ko aurrekontua: 10.750.000 € çipuzkoako Gipuzkoako Foru Aldundia Diputación Forai de Gipuzkoa m Garapen Iraunkorreko Departamentua Departamento de Desarrollo Sostenible bidegorriak eraiki berriak Astigarraga> Martutene 1,2 km ^\MIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII% % = >Donostiara beste udaleni batetik s iritsi den lehenengo bidegorria da. = Etxaniene (Martutene) auzo benitik 1 abiatu eta Astigarragara heltzen da, i GI-131 errepidearen ondoko bideari = jarraituz. Bide hori Donostia eta 1 Hemani bitarteko tranbiak egiten 1 zuen antzina, eta gaur egun oinezko = asko ibili ohi dira bertatik. Ustez = txinindulari ugarik ere erabiliko ËË dutenez, bizikletaz eta oinez ibiltzeko 1 espazioak beneizi egin dira i bidegorrian. Egindako obren artean, = hiri-altzariak eta argiztapen berria M jartzeko lanak azpimarratu daitezke. s Argindar-instalazioalurazpianjarri = dute. Ibilbideko tarte batzuk = baimendutakoibilgailuekereerabili = ahal ¡zango dituzte, Urumearen = ¡barrean kokatutako etxebizitzetara %llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll# 2Azpeitia > Azkoitia 4 km >Urolako ibilbidea sareko guztietan finkatuenetakoa da. Orain, beste bultzada bat eman zaio, antzinako Urolako Trenbidearen platafbrmako tarte bat behin betiko egokitu baita: hain zuzen, Azkoitiko Juin Txiki industrialdetikAzpeitiko Garmendi Auzunera doan tartea. Bide hori aspalditik erabili izan dute oinezkoek eta txirrindulariek. Aurrera begira are bizikleta gehiago ibiitzea auneikusita dagoenez, oinezkoentzako eta txirrindularientzako espazioak bereizi dira. Txirrindulariei ibilbidearen jarraipena adierazteko seinaleak Loiolako basilikaren inguruan kokatuko dira. Egindako obrari ester, inguruetako motordun ibilgailuen zirkulazioa arautu eta bidegorrian hiri-attzariakjarri dira. I 3 I I Aretxabaleta ¡ J Iparraldeko ¡ I Konexioa 300 m¡ >Aretxabaleta eta Arrásate bitartean zegoen deskonexioa = behin betiko konpondu da, oinezkoak eta txirrindulariak seguru eta eroso joan daitezen. Bidegorri-tarte hori Deba ibaiaren eta GI-632 errepidearen artean doa. Ingurumenaren aldetik, proiektuan eginahalak | egin dituzte bidegorria ibaiertzeko ezaugarrietara zuzen 1 egokitzeko. %lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll# Aretxabaleta >Eskoriatza 250 m > Txinindulariek eta oinezkoek lehendik erabilitako bidea hobetu egin da. Aretxabaletako Udalak proposatutako jarduketa izan da, udalerriko bidegorriak arautzeko helburuz. Zoladura berritu eta txirrindulariak ibiltzeko zatia gorriz margotu dute. Horrez gain, drainatzeko eta argitzeko sareak instalatu dira bidegorrian. eraikitzear Asteasu >ZÍZUrkÍl 3 km Tolosa >Alegia bigarren fasea - 520 m > Attzo Azpiko eta Alegiako bidegorrien arteko konexioa bideratuko du bigarren faseak. Honi ester, Oriako ibilbidea etengabea ¡zango daTolosatik Ikaztegietara. Erabiltzaileek lotune seguru eta erosoa izango dute Renferen trenbidearen azpian, pasagunea eraiki baita. Urolako tunelak egonkortu eta argiztatzea (Azkoitia-Zumarraga) > Lur-jausiak izandako tunela egonkortzeko obrak egiten an dira eta, laster, prebentziozko lanak behar dituzten beste lau tuneletako obren lizitazioa aterako da. Ondoren, túnel guztiak argiztatuko dira, bat izan ezik, oso laburra baita. Irun> Endarlatsa (Bidasoa) 6 km > Errepidea eraikitzeko obren azken fasean egingo dute tarte hori. Zaisan, Bidasoa ondoan dagoen bidegorria eta Nafarroan zaharberritu dutena lortuko ditu. Gune txiki batzuetan izan ezik, bidegorriak antzinako trenbideari jarraituko dio. > Bidegorria Asteasun abiatu eta ibaiaren paretik doa Zizurkileraino, Danena Kirol Elkartearen instalazioen ondoan bukatzeko. Besteak beste, zur ijeztuzko lau pasabide eraikiko dira Asteasu ibaiaren eta hiru erretenen gainean. Bi henien arteko dagoen industrialdearen ondotik igaroko da bidegorria. Leitzaraneko bidegorria argiztatzea bigarren fasea > Erabiitzaileek oso harrera ona egin zioten lehenengo fasean aukeratutako argiztapenari, energía beniganian oinanituta baitzegoen. Hortaz, bigarren esku-hartzeak irizpide berari jarraituko dio. Leitzaraneko bidegorriaren argiztapena osatzeaz gain, gauzatu beharreko beste hobekuntza batzuk daude aurreikusita. 4 Gipuzkoako Foru Aldundia Diputación Forai de Gipuzkoa Garapen Iraunkorreko Departamentua Departamento de Desarrollo Sostenible gipuzkoako bidegorriak bidegorriak, begiradapean Gipuzkoako Bidegorrien Sareko Behatokiak tarte bakoitzaren erabilera neurtzen eta aztertzen du Gipuzkoako Bidegorrien Sareko Behatokiak urtebete darama zerbitzuan eta, orain, 2007-2008ko kanpainari ekingo dio. Sarea zaintzeko zerbitzuekin koordinatuta dago, eta honako eginkizun hauek ditu : Bidegorrian irekitako tarte bakoitzaren erabilera aztertzea: erabiltzaile kopurua, erabittzaile motak (oinezkoak, txirrindulariak, atletak, gurpildun aulkian doazen ezinduak...), haietako bakoitzaren ehunekoak eta erabiltzeko arrazoiak. Erabiltzaileen gogobetetze mala neurtzeko zenbaketak eta inkestak ere egingo ditu. Txirrindulariek bidegorria erabiltzeko baldintzak egokiak direla egiaztatzea (bide-zorua, seinaleztapena, zintarriak, bereizteko elementuak, argiztapena, drainatzea, oztopoak, segurtasuna, bizikletentzako aparkalekuak...). Oinezkoek, txirrindulariek eta baimendutako motordun ibilgailuek batera zirkulatzeko aukera dutela egiaztatzea. Tokiko bidegorriekin eta txirrindularien eskaria sorrarazi lezaketen lekuekin (industrialde, ikastetxe, kiroldegi edo jolasguneekin...) konexio berriak eta hobeak bideratzea. Eraikitako hiri arteko bidegorri-tarte berriak urtero jasotzen ditu behatokiak, jarraipena egiteko. Datuak biltzeko sistema automatizatzen ari da eta, laster, herritarrei erregulartasunez ezagutaraziko dizkie, honako web gune hauen bidez: www.gipuzkoaingurumena.net eta www.gipuzkoabizikletaz.net. Etorkizunari begira, tokiko behatokiekin eta txirrindularientzako zerbitzuekin elkarlanean jarduteko bitartekoak sortzeko asmoa dute. Behatokiak egindako neurketak eta analisiak tresna ezin hobea izango dira bidegorrien sarearen jarraipena egiteko. Horri esker, bidegorriak etengabe egokitu eta hobetuko dira. Hala, ekinean aritu den lehenengo urtean, bost tarte neurtu ditu osorik: Legazpi-Zumarraga, Zumarraga-Azkoitia, Soraluze-Osintxu, Segura-ldiazabal eta Tolosa-Alegia. Leitzaraneko eta Arditurriko bidegorrietan egindako neurketak, berriz, ez dira erabakigarriak oraindik, hainbat arrazoi direla medio (neurtzeko zailtasunak, obrak, etab.). Neurketa gehiago eta zabalagoak egin behar badira ere, Behatokiak hiru ondorio atera ditu, lehengo datuetan oinarrituta: 1. Bidegorrien erabilera orokorrari dagokionez, datuak oso positiboak dira. Izan ere, horrelako azpiegiturek erabilera handia dutela erakutsi dute. Gainera, etorkizunean azaleratu eta asetu beharreko eskari ezkutuaren berri ere eman dute datuek. 2. Erabiltzaileen kopurua eta maiztasuna oso ezberdinak izaten dira eguraldiaren arabera eta jaiegunetan edo astegunetan. Bidegorrien erabilerakzerikusi handia du aisiarekin, kirolarekin etajolas- ibilaldiekin. Hala ere, eguneroko erabilera gero eta handiagoa delà ikusten da, ohiko erabiltzaileen kopurua ere handia izanik. 3. Uste baino erabittzaile mota gehiago dauzka bizikletak. Gero eta gehiago dira eguneroko joan-etorriak bizikletaz egiten dituztenak; izan ere, zenbait tartetan, bizikletaren erabilera Europako hiri arteko beste sare batzuetakoa baino handiagoa da. Dena den, txirrindularien kopurua eta ezaugarriak ez dira berdinak, inondik inora, toki guztietan. Hala, konexioak, bizikletaz ibiltzeko baldintzak eta bidearen helburua erabakigarriak dira bidegorrien erabilera zehazteko. forupeko bideak Legazpii>iUiTetxu-Z^a^agai Urte arteko batez besteko banaketa modala oinezkoak txirrindulariak atletak beste batzuk UlTOt^Z^^ Urte arteko batez besteko banaketa modala oinezkoak txirrindulariak atletak beste batzuk Spraliuzeiii>iiOsintxu Urte arteko batez besteko banaketa modala oinezkoak txirrindulariak atletak beste batzuk eguneko erabiltzaileak | ] Oinezkoak ■Txirrindulariak eguneko erabiltzaileak ■ Oinezkoak ■Txirrindulariak eguneko erabiltzaileak ■ Oinezkoak ■Txirrindulariak 800 700 600 500 400 300 200 100 0 800 800 700 600 500 400 300 200 100 0 EU EO UM 2006ko abuztua 006ko azaroa 007ko otsaila CX)7ko maiatza 2006ko abuztua 006ko azaroa 007ko otsaila 007ko maiatza 2006ko abuztua 006ko azaroa 007ko otsaila 007ko maiatza ^ipuzkoako bideçorriak Gipuzkoako Foru Aldundia Diputación Forai de Gipuzkoa Garapen Iraunkorreko Departamentua Departamento de Desarrollo Sostenible 5 E B B E B B B B Arintasuna: garraiobiderik azkarrena da 2 eta 5 Osasungarria da Motordun ibilgailuek baino arrlsku gutxiago duelako Energiarik kontsumitzen ez duelako Kutsatzen ez duelako Bizlkidetza bultzatzen duelako Garraiobide merkea delako Zaratarik egiten ez duelako Leku gutxl hartzen duelako Biodibertsltatea eta paisaia errespetatzen dituelako erabileraren indizeak cd £ 3000 2500 g. 2000 O 1500 cd cd 1000 T3 • rH 500 bidegorrien ' Errenteria / Legazpi 1 Zumarraga/ / Soraluze 71 Segura / Tolosa sareko Oiartzun Zumarraga/ Urretxu Osintxu Idiazabal Alegia tarteak Urretxu Azkoitia Erabilera Orokorraren Indizea= Bidaiak guztira / Hileko /1.000 biztanleko Txirrindularien Erabileraren Indizea=Txirrindularien bidaiak / Hileko /1.000 biztanleko Segura > Idiazabal Urte arteko bâtez besteko banaketa modala oinezkoak txirrindulariak atletak beste batzuk Tolosa > Alegia Urte arteko bâtez besteko banaketa modala 6% 2% oinezkoak HI txirrindulariak atletak HI beste batzuk eguneko erabiltzaileak ■ Oinezkoak ■Txirrindulariak 800 700 600 500 400 300 200 100 0 eguneko erabiltzaileak ] Oinezkoak JlTxirrindulariak 800 700 600 500 400 300 200 100 0 1 408f 006ko azaroa 007ko otsaila 007ko maiatza 006ko azaroa 007ko otsaila 007ko maiatza ^wMiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiir///^ % ikasi. - seinale berriak ulertzen Oinezkoek eta txirrindulariek elkarrekin ibiltzen ikasi behar dute. Horretarako, kultura berria geureganatu behar dugu guztiok, hiru jokaera oinarri ditugula: 1 > Bizikleta gauza ona eta beharrezkoa delà onartzea. 2> Txirrindulariak eta oinezkoak batera ibiltzen diren lekuetan zer egin behar den ikastea. 3> Ahulenak, bâtez ere, errespetatzea. Kultura berri horren baitan, egokia litzateke guztiok seinale berri batzuen esanahia ezagutzea, gero eta ugariagoak direlako eta elkarrekin ibiltzeko jokabide berriak arautzen dituztelako. bizikleta bidea bizikleta bide partekatua bizikleta bide bereizia Txirrindulariek nahitaez erabili behar dute seinale hori jarrita daukan bidea. Gainerako erabiltzaileek, berriz, ezin dute bertatikjoan. Batzuetan, marra gorri batek zeharkatzen du seinalea, bizikleta-bidea hortxe bukatzen delà adierazteko Txirrindulariek ere erabili dezaketen oinezkoentzako bidea Oinezko eta txirrindularientzako bidea. Oinez eta bizikletaz ibiltzeko espazioak bereizita daude motordun trafikoarekin partekatutako bidea Zenbait bidetan, oinezkoek eta ibilgailuek j bete beharreko arauak adierazten dituzten seinaleak daude: adibidez, hiriguneetako j bizitegi-kaleetan (S-28). Traflko urriko bide j edoerrepideetan ere ikusten dira horrelako j seinaleak: txirrindulariek ez ezik, oinezkoek eta motordun ibilgailuek ere erabili dezaketela adierazten dute. Bidearen araberako abiadura mugatuko seinalearekin batera ere agertu daitezke Errepideari atxikitako bidegorriko edo bizikleta-bideko S-64 seinaleen egokitzapenak dira bizikleta erreia eta bizikleta bazterbidea txirrindularien bidegurutzea Txirrindularien pasabidea hurbil dagoelajakinarazten die motordun ibilgailuetako gidariei Bizikletak uzteko besterik ez den gunea bizikleten aparkalekua % %/illlllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll# plcQlci, begi-bistan ’ASAIA ZUMAIA "Hi1»!» OIARTZUN ZARAUTZ USURBIL URNIETA MENDARO ZIZURKIL lANDOAIN 5. VALLE DE UROLA SORALUZE PUkCENCIA DE LAS ARMAS [PEITIA AZKOITIA URRETXU ZUMARRAGA ANTZUOL 1RASATE/MONDRAC GABIRIA LAZKAO ^LABERRIA IDIAZABAL 3KORIATZA ATAUN SEGURA LEINTZ-GATZAGA 8. VALLE DE LEITZARAN 3. DONOSTIA - BEASAIN 6. BERGARA - BEASAIN gipuzkoako bidegorrien oinarrizko sarea Ibilbideak Ibilbidearen guztizko luzera eta adarrak O DONOSTIA/SAN SEBASTIÁN >|R(JN eta adarrak: _Hondarribia _Arditurri 33,30 km. Q DONOSTIA / SAN SEBASTIÁN >MUTRIKU 67,00 km. Q DONOSTIA / SAN SEBASTIÁN >BEASAIN eta adanrak: _Lasarte-Oria _Asteasu _Zaldibia _Ataun _Zegama 93,60 km. O deba BAILARA eta adarrak: _Antzuola Oñati 75,10 km. Planaren aurrerapena jendaurrean ikusgai jarriko da egun gutxi barru. Planaren bldez hiru helburu beteko dira: motorrik gabeko hiri arteko mugikortasuna garatzeko azpiegitura berria lurraldeko antolamenduaren eta hirigintzaren esparruan sartuko da, tokiko eta inguruko lurraldeetako bidegorriekin lotzeko irizpideak finkatuko dira, eta sarea eraikitzeko konpromiso programatikoak ezarriko dira. Planaren Izapideak egiten diren bitartean, txirrindulariei eta interesa duten herritarrei zuzendutako informazio-ekitaldiak antolatzeko asmoa dago. Izapideen azken urratsa Gipuzkoako Batzar Nagusien onespena izango da. Gipuzkoako Bidegorriei buruzko Foru Araua 2007aren hasieran onartu zuten. Ondoren, beste nobedade bat iritsi da bidegorrien sarea eremu juridikoan eta adminlstratlboan flnkatzeko: Gipuzkoako Bidegorrien Sareari buruzko Sektoreko Lurralde Plana. Gipuzkoako Bidegorrien Sareari buruzko Sektoreko Lurralde Plana jendaurrean ikusgai . VALLE DEL BIDASOA 1. DONOSTIA IRUN 2. DONOSTIA - MUTRIKU DONOSTIA SAN SEBASTIÁN 4. VALLE DEL DEBA VALLE DEL EGO Garapen Iraunkorreko Departamentuaren hurrengo helburuak: > Bizikletaren Aholku Kontseilua eratzea. > Gipuzkoako Bizikletaren Estrategia lantzea. > Sarea azkarrago eraikitzea. > Kudeaketaren kalitatea handitzea: txirrindularien eta oinezkoen trafikoak zaindu eta ondo antolatzea. > Hiri barruan eta hiri artean bizikletaz ibiltzeko ohitura bultzatzea, eta herritarren artean garraiobide horren aldeko kultura hedatzea. > Bizikletaren eta motordun garraiobideen arteko intermodaltasuna hobetzea. > Tokiko txirrindulari-sareak sendotzea. bidegorrienbistara tzailearen bidez: Q UROLA BAILARA 43,00 km. @ BERGARA > BEASAIN 29,30 km. 0 BIDASOA BAILARA 10,00 km. Q LEITZARAN 22,50 km. Q EGO BAILARA 5,00 km. Gipuzkoako oinarrizko sarea guztira: 378,3 km.