Zikloteka
Centro de documentación
de la Bicicleta
equis (antes twitter) zikloteka instagram
IDTítuloÁmbitoAño 
1007 Bidegorri Sareko loturak hobetzea, oinezko eta txirrindularien mesederako.
Autoría: Kalapie
Fuente: Donostia: Kalapie: 20-09-2012
Formato: DIGITAL
Idioma: Euskera
Etiqueta: Asociacionismo y activismo social, Evaluación, Viario y redes
Donostia-San Sebastian 2012
Extracto del fichero OCRBIDEGORRI SAREKO LOTURAK HOBETZEA, OINEZKO ETA TXIRRINDULARIEN MESEDERAKO Idazki honen bitartez, KALAPIE Hiriko Txirhndulahen Elkarteak Donostiako bizikleta bideen sareko zenbait zatien artean existitzen diren lotura urriak salatzea, eta hauek lehenbailehen konpondu daitezela eskatzea du helburu. Urritasun hauen ondorioz, bidezko loturarik ez duten hainbat zatitan, txirrindulariak espaloitik edo kontrako norabidean ibiltzera behartuta daude beren ibilbidea jarraitu ahal izateko, motordunen zirkulazioaren bolumen altuaren eta/edo erregistratzen diren abiadura handien ondorioz, galtzadatik ibiltzea arriskutsua da eta. Gertaera honek, gure hirian bizikletaren erabilera normalizatua kaltetzeaz gain, ibiltarien segurtasuna arriskuan jartzen duten eta Udaleko Oinezkoen eta Ibilgailuen Zirkulaziorako Ordenantzak zigortzen dituen egoerak eragiten ditu. Hortaz, KALAPIEk Donostiako Udalari exijitzen dio honako kasu hauek, bizikleta bideen udal sanearen diseinu eta garapen urritik eratorritakoak, premiaz konpontzeari ekitea. Honela, oinezkoen segurtasuna hobetu eta bizikleta bideen sarea optimizatuko litzateke; eta, ondorioz, sare zuzenago, seguruago eta erosoago batek txirrindulari kopurua igotzen lagunduko luke. Jarraian, esanguratsuak iruditzen zaizkigun zenbait kasu nabarmenduko ditugu, guk proposatzen ditugun irtenbideekin hatera: 1. Ategorrieta hiribidea - Euskadi plaza eta Ategorrieta hiribidea - Nafarroa ibilbidearen arteko zatiak Groseko bidegorri sareak auzoah zerbitzua ematen dio bertako sare gisa, baina ez da Gros auzoaren eta Erdialdearen nahiz hiriaren ekialdearen arteko komunikazio ardatz zuzen bat. Hau eskandalagarria iruditzen zaigu, hiriaren ekialdea eta Oarsoaldea eskualdearen nahiz Erdialdearen arteko lotura ahalbidetuko lukeen Herrera eta Txaparrene pasealekuaren arteko bizikleta zatia martxan jarh denean. KALAPIE Miembro de Hiriko txirrinduiarien eikartea • Asociación de ciciistas urbanos/as ConBici Kl 1872 posta-kutxa • E-20080 Donostia • S (+34) 629 271 481 [email protected] • http://www.kaiapie.org COORDINADORA EN DEFENSA DE LA BICI Euskadi Plaza eta Mirakruz kalearen arteko zatian, Galtzada Nagusiko bidegurutzeraino, irtenbidea hauxe ¡zango litzateke: Mirakruz kaleko hiru erreietako bat noranzko biko bizikleta bide bihurtzea, beste bat autobus-errei bezala egokitzea eta azkena auto eta motorrentzat uztea. Mirakruz kalea - Ategorrieta hiribidea zatian, noranzko biko bidegorri bat, edo noranzko bakarreko 2 bidegorri, gaitu litezke; eta hauek Euskadi Plazatik datorren bidegorriarekin, bai eta Nafarroa hihbidetik Ategorhetarantz igarotzea proposatzen dugun bidegorharekin ere, elkartuko lirateke. Zurrióla pasealekua - Nafarroa hihbidea zatiari dagokionez, Zurrióla pasealekua eta Ategorhetako Galtzada Zaharrarekin elkartzen den bihbilgunearen artean aurreikusi den bidegorh proiektua Nafarroa hihbide guztian zehar luzatzea eskatzen dugu, lehen Ategorrieta hihbiderako mahaigaineratu zen ibilbidearekin lotura egin ahal izateko. 2. Ondarreta - Antigua eremua Ibaetarantz Erdialdetik datorren Kontxako bizikleta ibilbidea, Ondarretara iristean, zentzuzkoa ¡zango litzatekeen bezala Zumalakarregi pasealekutik jarraitu ordez, Satrustegi etorbidetik eta Infanta Kristina kaletik aldentzen da. Gainera, hau da Antiguotik hiriaren erdialdera joateko eraiki den bizikleta ibilbide bakarra, bal Matia kaletik (kontrako norabidean doan bizikleta-errei bat ezarriz) bal Zumalakarregi pasealekutik, zuzenagoa den hautabide bat ezartzeko beharra bistakoa dirudien arren. 3. Beharkoko biribilgunea - Gabriel Aresti Txirrlndularlentzat zati hau da Egia eta Intxaurrondo Hegoa auzoen arteko lotura natural eta zuzenena. Aitzitik, Intxaurrondo Hegoarantz joateko aukera bakarra galtzadatik ibiltzea da eta, alderantzizko norabidean, ez dago ezein aukerarik, espaloitik ibiltzea, edo Sibilia kaletik itzulinguru luze eta neketsua ematea baizik. Hiritarrek luze aldarrikatu dute kontrako norabidean bidegorri bat gaitzea; baina Intxaurrondo Hegoa eta Egia auzoen artean bi noranzkoetan bizikietan ibiltzea ahalbidetuko lukeen aldarrikapen hau ez da inoiz aintzakotzat hartu. BIDEGORRI SAREKO LOTURAK HOBETZEA, OINEZKO ETA TXIRRINDULARIEIMESEDE EGITEKO -2- 4. Loiola - Martutene zatia Zati horrek ez du bidegornrik eta baimendutako abiadura garbi gainditzen duen motordunen zirkulazioa jasaten du; beraz, txirrindulari asko existitzen den espaloitik ibiltzen dira. Ez dira zehaztu abiadura handiko trena ezartzeko etorkizuneko proiektuak gauzatzeko ez Txomin Enea eremuari dagokion Plan Bezeria garatzeko datak, eta litekeena da obrak hasiera batean aurreikusi dena baino gehiago atzeratzea. Hortaz, bi proiektu horiek ezin dira segurtasun baldintzak bermatzen dituen oinezkoen eta txirrindularien sarbide bat atzeratzen jarraitzeko aurrebaldintzak bezala exijitu. 5. Larratxo pasealekua - Herrera Goranzko norabide bakarra duen pasealeku honetan, Herrerarantz joan nahi duten txirrindulariek bi aukera dituzte: bizikleta eskuan dutela zati handi batez oinez jaistea, beheranzko bide bat hartzeko aukera ematen duen kota batera iritsi arte, edo galtzadatik ibiltzea. Bigarren aukera hautatzekotan, aldapa gogorrak igo behar dituzte, azkenean, jaisten hasteko. Jakina, hautabide honek txirrindulari potentzial gehienei bizikleta hartzeko asmoa kentzen die. Baina badago egoera hau konpontzeko modu bat: San Luis eta Larratxoko plazen artean bidegorri bat gaitzea, Txaparrene pasealekuarekin eta, ondorioz, gainerako bidegorri sarearekin lotura egiteko. 6. Zorroaga Gaineko kalea Zorroaga Gaineko kalean existitzen den espaloi-bizikleta zatia La Salle ikastetxearen mailan moztu egiten da, eta horrek txirrindulari asko Amara aldera doan espaloitik jarraitzera buitzatzen ditu. Gainera, galtzadatik jarraitzea oso arriskutsua da, ez delako existitzen alboko gaitzadara sartzea ahalbidetzen duen oinezkoentzako pasabide hurbilik. Donostian, 2012ko irailaren 20ean BIDEGORRISAREKO LOTURAK HOBETZEA, OINEZKO ETA TXIRRINDULARIEIMESEDE EGITEKO -3-