Extracto del fichero OCR | TOLOSAKO BIZIKLETAREN PLANA
BIDEGORFa SAREA ETA BIZIKLETAREN SUSTAPENERAKO PROGRAMA
jTolosako Udala
qea21
tStUVL»
VAi7r^h>.T.'AS
r
BIZIKLETA: BERRESKURATU BEHARREKO GARRAIOBIDEA
r
■ Ohiko garraiobidea pasa den mendeko 60ko
hamarkada arte
■ Abantaila indibidual eta kolektiboa ugari dituena
■ Gaur egungo garraio arazoak gainditzeko
alternatibaren funtsesko parte bat
r
j BIZIKLETAREN ABANTAILA INDIBIDUALAK
■ Eraginkortasun energetikoa
■ Ariketa fisikoa
■ Garraiobide ez kutsakorra
■ Garraiobide isila
■ Kostu baxua
■ Autonomia
■ Segurtasuna
■ Azkartasuna
■ Toki okupazio eskasa
r
j BIZIKLETAREN ABANTAILA KOLEKTIBOAK
UDALERFaENTZAT ONURAK
Auto-pilaketen gutxitzea
Espazioaren aurreztea
Hiriko kalitatearen hobetzea
Mantenimendu kostuen
gutxitzea
ENPRESENTZAT ONURAK
KOMERTZIOARENTZAT
ONURAK
BIZIKLETA GARRAIOBIDE GISA EUROPAKO HIRI
j TXIKIETAN
Tolosaren antzeko tamaina duten adibideak
. ADIBIDE UGARI EUROPAN
. UDALEN ALDETIK PROMOZIOA
. BIZIKLETAREN FUNTSESKO PAPERA EGUNEROKO
MUGIKORTASUNEAN (egiten diren 100 joan etorrietatik 30 bizikletan
egiten dira)
r
Houten (Holanda)
■ 28.000 biztanle
■ Neurriak
■ Auzoen arteko ibilbide zuzenak
■ Eskolak eta erakarguneak
bidegorri sarearen inguman
■ Trafikoa lasaitzeko neurriak
■ Lorpenak
■ Bizikleten presentzia haudia:
banaketa modalaren %31 (%52
erosketetan)
■ Istripu maila baxua (trafiko
orokorrean eta bcirrindularien
artean)
r
Nakskov (Danimarka)
■ 16.000 biztanle
■ Neurriak
■ Bidegorrien eraikitzea eta bizikletentzako aparkalekuen sorrera
■ Norantza bakarra trafikoarentzat eta bikoitza bizikletentzat
■ Sustapen kanpainak
■ Lorpenak
■ Bizikletaren igoera banaketa modalaren %35-era
■ Trafikoaren eta istripuen murrizketa
r
Bruhl (Alemania)
■ 40.000 biztanle
■ Neurriak
■ 20 Km bidegorri eta
bizikletentzako aparkalekuak
■ Txirrindularlen lehentasuna
bidegurutzetan
■ Norantza bakarreko kaleak
bizikletentzako norantza
bikoitzera ireki
■ Sustapen kanpainak
■ Lorpenak
■ Hiriko bdrrindularien ugaritzea
■ Trafiko motordunaren gutxitzea
eta lasaitzea
■ Txirrindul arlen segurtasuna
hobetu
r
BIZIKLETAREN EGOKITASUNA TOLOSAN
I
■ Distantzia egokiak:
■ 10 minutu puntatik puntara
■ Billabona, Alegia, Irura eta Anoeta 7,5 Km-tik behera
■ Topografía egokia:
■ Auzo gehienak zonalde lauan
u □ . s
§ Q 1
a 5 UJ □ ii
1
u
r
^ BIZIKLETARENTZAT PLANIFIKATZEKO BEHARRA
. BIZIKLETAREN ALDEKO DISKURTSOA EZ DA NAHIKOA
. MUGIKORTASUNAREN KULTURA, KALEAK ETA HIRIGINTZA
KUDEATZEKO MODUA BERRITU ETA BERBIDERATU
. ESKAERA SOZIALA DAGO (AGERIKOA ETA IZKUTUKOA)
. HAUTESKUNDE KONPROMEZUA
r
j BIZIKLETAREN PLANIFIKAZIOA TOLOSAN
■ GAUR EGUNGO TOLOSAKO BIDEGORRI SAREA
■ GIPUZKOAKO BIDEGORRI SAREAREN PLANA
■ MUGIKORTASUN JASANGARRIRAKO PLANA
■ ORDEZKO UDAL ARAUAK
j BIZIKLETAREN PLAN BATEN OINARRIAK
> BIDEGORRI SAREA
> NEURRI OSAGARRIAK
> PROGRAMAZIOA
> ZEHARKAKO KUDEAKETA
Plan baten arrakasta bere kudeaketan oinarritzen da. Horretarako
beharrezkoa da udaleko gainontzeko sailetan txertatzea
r
, TOLOSAKO PLANAREN HELBURUAK
■ HELBURU OROKORRAK
■ Kutsadura eta zarata murriztu hirian
■ Mugikortasunetik eratorritako kontsumo energetikoa murriztu
■ Hiritarren osasuna hobetu
■ Espazio publikoa elkarbizitzeko gunea bezala berreskuratu
■ Zirkulazioaren arriskua murriztu
■ Haurren eta beste sektore soziaien mugitzeko autonomia handitu
. MUGIKORTASUNA ETA BIZIKLETAREKIN LOTLTTAKOAK
■ Bizikietaren erabiipena garraiabide gisa normaiizatu
■ Ibiibide motzetan (7km-tik beherakoak) kotxetik bizikietarako "transbasea" iortu
■ Bizikietan konexioak bermatzea iantoki, erakargune eta etxebizitzen artean
■ Inguruko herriekin bizikieta bidezko konexioak zihurtatu
■ Bizikieteei zuzenduriko neurriak oinezkoen erosotasuna era segurtasuna hobetzeko
aprobeb<atu
r
. Tolosako bidegorri sarearen erizpideak
■ Bidegorri mota ezberdinak
■ Pista bici uni o bidireccional
■ Acera bici uni o bidireccional
■ Coexistencia peatón-bicicleta
■ Vía mixta (calmado del tráfico, carril bici a contracorriente,...)
■ Carril bici protegido
■ Oinezkoei eta garraio pubiikoari iehentasuna
1 . & m 0» o»-
11 s lU Q i S 1 ^
3 1 B i 1 iJ § a 5 lU □ il ll ¡1 f T
j %
!• I 1-
r
^ BIDEGORRI SARE PROPOSAMENA
■ Sarearen luzera: 11,1 km
■ Sarearen egitura
■ Ibilbide nagusiak
■ Ibilbide nagusien arteko loturak
■ Ibilbide nagusien adarrak
r
, NEURRI OSAGARRIAK
■ Promozioa
■ Hezkuntza edo bide formazioa
■ Araudiak
■ Mugikortasunaren planifikazioa
■ Beste plan eta programak
■ Parte hartzea
■ Jarraipena eta ebaluazioa
■ Bizikletaren aldeko kudeaketa
r
, ONDORIOZ
■ Hemen proposatzen den
Plana, bizikleta piskanaka
Tolosako mugikortasunean
txertatzeko lanabesa besterik
ez da
■ Hemendik aurrera, gogoa
eta kudeaketa besterik ez
dira behar, jakinik prozesua
ez dela egun batetik bestera
emango | |