Zikloteka
Centro de documentación
de la Bicicleta
equis (antes twitter) zikloteka instagram
IDTítuloÁmbitoAño 
1001 Tolosako Bizikletaren plana. Bidegorri sarea eta bizikletaren sustapenerako programa.
Autoría: Tolosako Udala-GEA 21
Fuente: Tolosa: Tolosako Udala:
Formato: DIGITAL
Idioma: Euskera
Etiqueta: Planes ciclistas, Viario y redes
Tolosa -
Extracto del fichero OCRTOLOSAKO BIZIKLETAREN PLANA BIDEGORFa SAREA ETA BIZIKLETAREN SUSTAPENERAKO PROGRAMA jTolosako Udala qea21 tStUVL» VAi7r^h>.T.'AS r BIZIKLETA: BERRESKURATU BEHARREKO GARRAIOBIDEA r ■ Ohiko garraiobidea pasa den mendeko 60ko hamarkada arte ■ Abantaila indibidual eta kolektiboa ugari dituena ■ Gaur egungo garraio arazoak gainditzeko alternatibaren funtsesko parte bat r j BIZIKLETAREN ABANTAILA INDIBIDUALAK ■ Eraginkortasun energetikoa ■ Ariketa fisikoa ■ Garraiobide ez kutsakorra ■ Garraiobide isila ■ Kostu baxua ■ Autonomia ■ Segurtasuna ■ Azkartasuna ■ Toki okupazio eskasa r j BIZIKLETAREN ABANTAILA KOLEKTIBOAK UDALERFaENTZAT ONURAK Auto-pilaketen gutxitzea Espazioaren aurreztea Hiriko kalitatearen hobetzea Mantenimendu kostuen gutxitzea ENPRESENTZAT ONURAK KOMERTZIOARENTZAT ONURAK BIZIKLETA GARRAIOBIDE GISA EUROPAKO HIRI j TXIKIETAN Tolosaren antzeko tamaina duten adibideak . ADIBIDE UGARI EUROPAN . UDALEN ALDETIK PROMOZIOA . BIZIKLETAREN FUNTSESKO PAPERA EGUNEROKO MUGIKORTASUNEAN (egiten diren 100 joan etorrietatik 30 bizikletan egiten dira) r Houten (Holanda) ■ 28.000 biztanle ■ Neurriak ■ Auzoen arteko ibilbide zuzenak ■ Eskolak eta erakarguneak bidegorri sarearen inguman ■ Trafikoa lasaitzeko neurriak ■ Lorpenak ■ Bizikleten presentzia haudia: banaketa modalaren %31 (%52 erosketetan) ■ Istripu maila baxua (trafiko orokorrean eta bcirrindularien artean) r Nakskov (Danimarka) ■ 16.000 biztanle ■ Neurriak ■ Bidegorrien eraikitzea eta bizikletentzako aparkalekuen sorrera ■ Norantza bakarra trafikoarentzat eta bikoitza bizikletentzat ■ Sustapen kanpainak ■ Lorpenak ■ Bizikletaren igoera banaketa modalaren %35-era ■ Trafikoaren eta istripuen murrizketa r Bruhl (Alemania) ■ 40.000 biztanle ■ Neurriak ■ 20 Km bidegorri eta bizikletentzako aparkalekuak ■ Txirrindularlen lehentasuna bidegurutzetan ■ Norantza bakarreko kaleak bizikletentzako norantza bikoitzera ireki ■ Sustapen kanpainak ■ Lorpenak ■ Hiriko bdrrindularien ugaritzea ■ Trafiko motordunaren gutxitzea eta lasaitzea ■ Txirrindul arlen segurtasuna hobetu r BIZIKLETAREN EGOKITASUNA TOLOSAN I ■ Distantzia egokiak: ■ 10 minutu puntatik puntara ■ Billabona, Alegia, Irura eta Anoeta 7,5 Km-tik behera ■ Topografía egokia: ■ Auzo gehienak zonalde lauan u □ . s § Q 1 a 5 UJ □ ii 1 u r ^ BIZIKLETARENTZAT PLANIFIKATZEKO BEHARRA . BIZIKLETAREN ALDEKO DISKURTSOA EZ DA NAHIKOA . MUGIKORTASUNAREN KULTURA, KALEAK ETA HIRIGINTZA KUDEATZEKO MODUA BERRITU ETA BERBIDERATU . ESKAERA SOZIALA DAGO (AGERIKOA ETA IZKUTUKOA) . HAUTESKUNDE KONPROMEZUA r j BIZIKLETAREN PLANIFIKAZIOA TOLOSAN ■ GAUR EGUNGO TOLOSAKO BIDEGORRI SAREA ■ GIPUZKOAKO BIDEGORRI SAREAREN PLANA ■ MUGIKORTASUN JASANGARRIRAKO PLANA ■ ORDEZKO UDAL ARAUAK j BIZIKLETAREN PLAN BATEN OINARRIAK > BIDEGORRI SAREA > NEURRI OSAGARRIAK > PROGRAMAZIOA > ZEHARKAKO KUDEAKETA Plan baten arrakasta bere kudeaketan oinarritzen da. Horretarako beharrezkoa da udaleko gainontzeko sailetan txertatzea r , TOLOSAKO PLANAREN HELBURUAK ■ HELBURU OROKORRAK ■ Kutsadura eta zarata murriztu hirian ■ Mugikortasunetik eratorritako kontsumo energetikoa murriztu ■ Hiritarren osasuna hobetu ■ Espazio publikoa elkarbizitzeko gunea bezala berreskuratu ■ Zirkulazioaren arriskua murriztu ■ Haurren eta beste sektore soziaien mugitzeko autonomia handitu . MUGIKORTASUNA ETA BIZIKLETAREKIN LOTLTTAKOAK ■ Bizikietaren erabiipena garraiabide gisa normaiizatu ■ Ibiibide motzetan (7km-tik beherakoak) kotxetik bizikietarako "transbasea" iortu ■ Bizikietan konexioak bermatzea iantoki, erakargune eta etxebizitzen artean ■ Inguruko herriekin bizikieta bidezko konexioak zihurtatu ■ Bizikieteei zuzenduriko neurriak oinezkoen erosotasuna era segurtasuna hobetzeko aprobeb<atu r . Tolosako bidegorri sarearen erizpideak ■ Bidegorri mota ezberdinak ■ Pista bici uni o bidireccional ■ Acera bici uni o bidireccional ■ Coexistencia peatón-bicicleta ■ Vía mixta (calmado del tráfico, carril bici a contracorriente,...) ■ Carril bici protegido ■ Oinezkoei eta garraio pubiikoari iehentasuna 1 . & m 0» o»- 11 s lU Q i S 1 ^ 3 1 B i 1 iJ § a 5 lU □ il ll ¡1 f T j % !• I 1- r ^ BIDEGORRI SARE PROPOSAMENA ■ Sarearen luzera: 11,1 km ■ Sarearen egitura ■ Ibilbide nagusiak ■ Ibilbide nagusien arteko loturak ■ Ibilbide nagusien adarrak r , NEURRI OSAGARRIAK ■ Promozioa ■ Hezkuntza edo bide formazioa ■ Araudiak ■ Mugikortasunaren planifikazioa ■ Beste plan eta programak ■ Parte hartzea ■ Jarraipena eta ebaluazioa ■ Bizikletaren aldeko kudeaketa r , ONDORIOZ ■ Hemen proposatzen den Plana, bizikleta piskanaka Tolosako mugikortasunean txertatzeko lanabesa besterik ez da ■ Hemendik aurrera, gogoa eta kudeaketa besterik ez dira behar, jakinik prozesua ez dela egun batetik bestera emango